Piękna Polska – WIELICZKA z dziećmi

Kocham zwiedzać Polskę.

Przysięgam, że gdyby ktoś mógł mi zagwarantować pogodę, nie wyjeżdżałabym na wakacje za granicę. Są tu jeszcze tysiące miejsc których nie widziałam, a które są tak piękne i klimatyczne, że nic więcej do szczęścia nie potrzeba 🙂

Jednym z miejsc, które znam ale nigdy wcześniej tam nie byłam jest Wieliczka. Wyobrażenie na temat Kopalni i jej okolicy nie dorastało nawet do pięt rzeczywistości. Spędziliśmy cudowny weekend w sercu Małopolski. Ale po kolei.

Wyjazd planowaliśmy na piątkowe południe. Nie obyło się jednak bez opóźnienia.. przy pakowaniu samochodu, nasz pies uciekł przez bramę. Po godzinie zorientowaliśmy się że jej nie ma, przeszukaliśmy całą okolicę, a na koniec dostaliśmy telefon że czeka już na nas w schronisku.. ;/

Wyjechaliśmy więc dokładnie w porze szczytu i razem ze wszystkimi ludźmi wracającymi z pracy lub wyjeżdżającymi na weekend, podążaliśmy ślimaczym tempem w stronę Krakowa, kilka razy stojąc po pół godziny do bramek na autostradzie (nie jestem pewna czy tak właśnie powinna nazywać się ta droga..) :/

Do Wieliczki dojechaliśmy późnym wieczorem. Okolica Kopalni okazała się zamkniętym parkiem, z zadbanymi alejkami, fontanną, placem zabaw. Ciepły wieczór pozwolił nam na krótki spacer, zanim poszliśmy na kolację. Zakwaterowaliśmy się w hotelu Grand Sal. Pokoje są tam przestronne, łądnie urządzone, duże łózko i dwa osobne dla chłopców. Najbardziej jednak zachwyciła nas kuchnia w hotelowej restauracji. Wszystkie dania, również te dla dzieci były pyszne, wysmakowane, z dużą ilością sezonowych warzyw i owoców.

CO MOŻNA ROBIĆ Z DZiEĆMI W WIELICZCE?

Sobotę zaczęliśmy od wizyty w Tężni Solankowej. Zdecydowanie czuć tam rześkie, wilgotne i słone powietrze. Spacerując po górnym tarasie, obejrzeliśmy panoramę okolicy, jeszcze chwilę posiedzieliśmy przy „wodospadach” z milionów patyków korzystając ze zdrowotnych właściwości powietrza wewnątrz tężni.

Kolejną godzinę spędziliśmy na sąsiadującym placu zabaw, który Gaja niczym radar wypatrzyła już z daleka. Szybka przekąska w postaci słodkich bułek ze sklepu przypomniała mi smak dzieciństwa 😉

Następnie przeszliśmy spacerem do Zamku Żupnego, gdzie czekał na nas przewodnik. Gaja postanowiła się udać na drzemkę, więc tylko męska część ekipy wsłuchiwała się w opowieści przewodnika, na temat legend i historii Wieliczki. Chłopaki obejrzeli podziemia, makietę Wieliczki oraz imponujący zbiór zabytkowych solniczek. Przymierzyli oryginalną rycerską zbroję i zobaczyli tajemne przejście.

Kolejnym punktem programu naszego aktywnego dnia, było zwiedzanie Kopalni. Miałam mnóstwo wątpliwości, szczególnie jeśli chodzi o Gaję – wszystkie jednak okazały się bezpodstawne 🙂

Razem z przewodnikiem, innymi rodzicami i ich dziećmi – szliśmy trasą ODKRYWAMY SOLILANDIĘ.

Na dół można było wziąć wózek, więc Gaja większość czasu spokojnie sobie w nim siedziała. Chłopcy byli zaangażowani przez Soliludka w rozwiązywanie zagadek, odkrywanie trasy i inne zabawy mające im urozmaicić zwiedzanie.

Na końcu zjedliśmy obiad w podziemnej restauracji i windą wyjechaliśmy na powierzchnię.

Spędziliśmy cudowny, rodzinny i wesoły czas. Każdy kto ma dzieci, napewno wie, że największym wrogiem wspólnych wyjazdów jest NUDA.. W Wieliczce nie było na nią czasu 🙂

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Instagram

• Zamieniam #latte  na #goldenadaptolatte 🤩 łyżeczka magicznego proszku a tyle zdrowia więcej!💪🏻 #zojoelixirs ☕️
  • Poniedziałek 😝
#lecimyztymzyciem .
#mygirl #córeczkamamusi #instamama #momatrojki #momofthree #love #gakker #deskabalansująca #kreatywnezabawy #jestembojestes #kochamnadzycie
  • Po przedszkolu, czas na drzemkę 😴
Pytacie jak się spisują kapcie od @slippersfamily_com ❤️ są idealne! Łatwo się zakładają, są przewiewne, miękkie no i piękne!🤩
Jeśli planujecie je zamówić - skorzystajcie z kodu rabatowego 15% na hasło monika_trenermama👊🏻
Ostrzegam tylko ze ciężko się zdecydować na jeden wzór 🙈🙈
Lecę korzystać z czasu drzemki 😘
#slippersfamily #kapciuszki #kapcie #naptime #czasnadrzemkę #czasdlamamy #instamama #mamatrojki #jestembojestes #love
  • Dziś u nas prawdziwa #SUNday ☀️
Miłego dnia ❤️
#ootd #streetwear #streetstyle
  • W tą deszczową sobotę zrobiło się nagle jakoś więcej czasu w dobie..😳 postanowiłam więc nadrobić zaległości na blogu. Czeka tam na Was wpis na temat pokoiku Gai 🤩 sporo zdjęć, krótka historia tego jak powstawał i odnośniki do gadżetów i elementów wyposażenia😉 na zdjęciach chciałam Wam również pokazać fajną polską markę @bohemian.youngster do której warto zajrzeć w poszukiwaniu jesiennej garderoby dla dzieci 😍